Lehdistötiedote|22.5.2020

Enersensen toiminta Ranskassa laajenee

Enersense International Oyj
Lehdistötiedote 22.5.2020 klo 13.00

Enersense International Oyj:n ranskalainen tytäryhtiö Enersense SAS on solminut Flamanville-ydinvoimalahankkeeseen liittyvän sopimuksen Framatome-nimisen yhtiön kanssa. Sopimus on Enersensen ensimmäinen kyseisen yhtiön kanssa ja sopimuksen mukaiset työt aloitetaan heti, kun koronaviruksesta johtuvat rajoitukset poistuvat.

”Olemme tehneet pitkäjänteistä työtä ja laajentaneet toimintaamme strategiamme mukaisesti. Solmittu sopimus Framatomen kanssa on meille tärkeä ja odotamme tämän projektin toteuttamista”, kertoo Enersense SAS:n operatiivinen johtaja Marie-Zoé Belon-Laitinen.

Pohjois-Ranskassa sijaitseva Flamanvillen ydinvoimalahanke on Ranskan valtion energiayhtiö EDF:n rakentama, ja se on samaa EPR-mallia kuin Olkiluotoon rakentuva OL3-yhdinvoimala. Hanke on alkanut vuonna 2007 ja sen odotetaan valmistuvan vuoteen 2024 mennessä.

LISÄTIETOJA:

Toimitusjohtaja Jussi Holopainen