Yhtiötiedote|17.11.2017

Enersense harkitsee First North -listautumista

Voimakkaasti kasvava suomalainen Enersense International Oy harkitsee listautumista Helsingin pörssin First North Finland –markkinapaikalle.

Vuodesta 2005 alkaen Enersense on erikoistunut teollisuuden suurien ja haastavien projektien resursointiin, alihankintaketjun hallintaan ja turvallisuusteknologian kehittämiseen. Listautumalla yhtiö hakisi kasvussa tarvittavaa pääomaa. Lisäksi First North -listautuminen lisäisi yhtiön ja sen tuotemerkkien tunnettuutta asiakkaiden, alan yhtiöiden ja muiden tärkeiden sidosryhmien keskuudessa.

Enersensen juuret ja kotipaikka ovat Satakunnassa Porissa. Viime vuonna yhtiön liikevaihto kasvoi yli 37 miljoonaan euroon, jossa oli kehitystä + 114 % vuoteen 2015 verrattuna, ja työntekijöitä oli vuoden lopulla noin 500. Lokakuun lopulla tänä vuonna työntekijöitä oli yli 900. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti 30 maassa.

Suurien rakennus- ja huoltoprojektien onnistuminen sekä alihankintaketjun valvonta että turvallisuus kaikilla tasoilla ovat Suomen kansantalouden ja teollisuuden kilpailukyvyn kehityksen kannalta tärkeää. Haastavien asiakasprojektien myötä Enersense on kehittänyt yhdessä asiakkaiden kanssa modernit toimintatavat ja digitaaliset ratkaisut, joilla uskotaan olevan laajat markkinat kotimaassa ja kansainvälisesti. Teollisuus 4.0, Esineiden Internet ( IoT ) ja Big Data trendeinä ohjaavat Enersensen tulevaisuutta.

Alexander Corporate Finance Oy toimii Enersensen taloudellisena neuvonantajana ja Eversheds Asianajotoimisto Oy Enersensen oikeudellisena neuvonantajana.

Lisätietoja antavat:

Aaron Michelin